Quines possibilitats ens ofereixen les fonts tipogràfiques a l’hora de construir una imatge corporativa? Jo crec que és essencial triar la correcta, per que en certa manera ens limitarà (o bé en serà la llavor sobre la que creixerà) la imatge que estem creant.
Això és, és clar, a banda de lo que el client vulgui reflectir en el logotip, papereria, etc.
He fet una petita prova amb la font “Bauhaus” redissenyant el logotip d’aquesta web: 4coses. La bauhaus és una font que “taca” molt, és a dir, molt densa i en proporció fons/forma, la forma de la lletra “omple” molt més el “paper” que qualsevol altra font, això la fa especial per “contenir” informació en el seu interior.
És clar que el problema que apareix ara és que tota la informació que hi afegim el voltant, quan ho reduïm per ficar-ho a la web, o en papereria, queda molt petit i poc definit. Això passa, per exemple, en el primer logotip, el negre, el 4coses.com no queda molt ben definit. Solucionem aquest problema afegint la informació en una altra banda però sense “destrossar” massa el “4”.
Què us evoca un logotip d’aquesta mena? evidentment us evocarà experiències/logotips ja vistos o viscuts, per tant, és un esquema que ja neix contaminat, de fet, mentre anava construint aquests “4coses” recordava els colors i les formes en alguna altra banda, fins que vaig caure en el de CADENA 100, que també utilitza les fonts BAUHAUS, bé, una simulació d’aquestes fonts.
Queda clar que, en aquest cas, la mateixa tipografia (més algun adorn) ja és el propi logotip. En fi, suposo que el truc està en crear en lloc de copiar esquemes, el problema és que segurament només hi ha un nombre finit de “idees” vàlides -acceptables- i cada cop en veiem més de capturades i convertides en logotip amb lo que se’ns redueix la possibilitat de fer alguna cosa diferent.
Els logotips de “4coses” estan fets amb Adobe Illustrator.
Salutacions.